نکات رونمایی وب سایت

نکات رونمایی از وب سایت
  • Twitter logo
  • Facebook logo
  • LinkedIn logo

رونمایی از یک وب سایت اتفاقی هیجان انگیز، جذاب و رویدادی تکرارنشدنی باشد. با نرم افزارهای خیلی ساده می توانید روزانه چند وب سایت را رونمایی کنید. ممکن است تصور کنید  که رونمایی از سایت یک اتفاق ساده و پیش پا افتاده می‌باشد اما باید این حقیقت را بدانید که نکات زیادی برای رونمایی یک وب سایت وجود دارد که لازم است به آن توجه داشته باشید.

در اینجا به بیان مهم‌ترین نکات قبل از رونمایی از یک وب سایت می پردازیم:

آیا کاربر اهداف صفحه شما و منظور آن را در کمتر از پنج ثانیه درک میکند؟

امروزه اکثر کاربران به توجه اندک به محتوای ضفحات مشهور هستند. اکثرا بینندگان وب سایت فقط 20 درصد کلمات یک صفحه را به طور میانگین می خوانند. آیا وب سایت شما این امکان را دارد که به خوبی با کاربران تعامل کرده و از اندک زمانی که در وب سایت شما صرف می‌شود حداکثر استفاده را ببرد؟ آیا متن و تصاویر شما به نحوی چیده شده اند که مفهوم دلخواه را برسانند؟ آیا call to action به خوبی دیده می شود و توسط کاربران درک می شود

آیا ناوبری و پیمایش کاربران در وب سایت شما مناسب است؟

دسته بندی‌های پیچیده مطالب و امکان سخت پیمایش بین صفحات دو عامل بزرگ است که منجر به از دست رفتن کاربران (bounce rate) در وب سایت می‌شود. در اقدام بعدی باید دقت داشته باشید که ناوبری از یک بخش سایت شما به سایر بخش‌ها به سهولت و با راحتی انجام گیرد. حتی المقدور از ایجاد پیمایش غیر ضروری بین بخش‌های مختلف خودداری کنید. اگر وب سایت های تک صفحه ای (one page) خیلی بلند دارید، استفاده از قابلیت چت آنلاین می تواند کمک موثری در جلوگیری از گیجی کاربران کند. اطمینان حاصل کنید که فرم های وب سایت شما خیلی طولانی نباشد و فقط اطلاعاتی که ضروری هستند را از کاربران بپرسید

آیا وب سایت شما قابلیت جستجوی داخلی دارد؟

اگرچه ممکن است ناوبری شما خیلی ایده آل باشد اما همیشه بخشی از کاربران عادت به استفاده از جستجوی وب سایت هستند. این مورد در وب سایت هایی با محتوای کم مناسب نیست اما چنانچه وب سایت شما دارای آرشیو بزرگی از محتوا است نباید از وجود آن غفلت کنید. چنانچه وب سایت شما دارای قابلیت جستجو است اگر امکاناتی همچون کلمات پیشنهادی (auto suggest) و تصحیح غلط های املایی (spell checker) می تواند کمک خوبی برای انتقال راحت تر کاربران به صفحه مورد نظرشان کند

آیا وب سایت شما سریع بارگذاری میشود؟

میانگین زمانی که کاربران انتظار دارند یک صفحه بارگذاری شود 2-4 ثانیه است. در صورتی که بیش از دو ثانیه این اتفاق بیفتد کاربران هرگز وب سایت شما را چک نخواهند کرد. می توانید از ابزارهای رایگان برای چک کردن سرعت بارگذاری صفحات استفاده نمایید.

لینک شکسته نداشته باشید

لینک شکسته یا broken link  به لینک هایی گفته می شود که به مسیری نادرست در وب سایت اشاره می کند. تجربه برخورد کاربران با صفحه نادرست، باعث دلسردی آن‌ها و عدم ادامه مراجعه به وب سایت شما می شود. سعی کنید به صورت دستی و یا با ابزارهای آنلاین لینک های شکسته رو کشف کنید و آن ها را به حداقل برسانید. علاوه بر این صفحه 404 اختصاصی ایجاد نمایید و کاربران را پس از مواجهه با لینک شکسته به سایر صفحات انتقال دهید(صفحه 404 به صفحه ای گفته می شود که کاربران در صورت برخورد با لینک شکسته به آن منتقل می‌شود)

آیا وب سایت شما در تمامی مرورگرها به خوبی کار میکند؟

ممکن است وب سایت شما در گوگل کروم (که مرورگر برنامه نویس شما هم می باشد) به خوبی نمایش داده شود اما به خاطر داشته باشید همه مراجعان وب سایت شما از گوگل کروم استفاده نمی‌کنند بنابراین سعی کنید در تمامی مرورگرها نظیر firefox و یا safari  و Internet Explorer  صفحات مختلف وب سایت را چک کنید و اطمینان حاصل نمایید در همه به خوبی کار می‌کند و این مورد را خصوصا در مرورگرهایی که بیشتر استفاده می‌شوند نظیر کروم و firefox  با دقت بیشتری انجام دهید

آیا وب سایت شما ریسپانسیو است؟

 بعد از انتشار آخرین نسخه الگوریتم موبایل گوگل، این شرکت اعلام کرد که به وب سایت‌هایی که برای موبایل و تبلت بهینه هستند امتیاز مثبتی اختصاص می‌دهد. طراحی ریسپانسیو به طراحی گفته می‌شود که بر اساس صفحه نمایش مخاطب خود را تنظیم کرده و تلاش دارد که در تمامی صفحات نمایش نظیر مانیتورها و یا تبلت و گوشی‌های هوشمند بهترین نمایش را داشته باشد.

وب سایت ریسپانسیو

آیا طراحی سایت شما با سیاست برندینگ شما یکپارچه است؟

یکپارچه بودن و تناسب سیاست برندینگ با طراحی سایت شما سبب می‌شود که برندینگ شما در حوزه دیجیتال بسیار تقویت شود و به تقویت برندینگ کل شما کمک بسزایی می‌کند. برای این منظور از لوگو خود در طراحی سایت استفاده نمایید و سعی کنید که عنوان برند شما در بخش‌های مختلف و صفحات گوناگون رویت شود.از رنگ‌ها و فونت‌های سازمانی خود استفاده کنید و هر المانی که تصویر برند شما را بیشتر منعکس می کند، آن را در طراحی سایت نیز بگنجانید. این رویکرد سبب می‌شود که سایت شما بخشی از سیاست برندینگ شما تلقی شود نه یک بخش نامرتبط به آن

آیا وب سایت شما برای کار با شبکه‌های اجتماعی آماده است؟

آیا وب سایت شما امکان تعامل با شبکه‌های اجتماعی که کاربران و مراجعان در آن فعال هستند، را دارد؟ به جای قراردادن لینک فالو (follow) در فوتر و بخش‌های انتهایی صفحات، اطمینان حاصل نمایید که کاربران می‌توانند مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و نظرات خود را در آن شبکه‌ها بازگو کنند

آیا اطلاعات تماس شما به راحتی قابل دسترس است؟

وب‌سایت شما کارت ویزیت آنلاین شماست. اطمینان حاصل نمایید که کاربران شما می‌دانند شما که هستید و چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند. نام، آدرس و شماره تماس شما می‌بایست همانند وب‌سایت شما در صفحات اجتماعی شما درج شود.

آیا وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه هستند؟

نکات کلیدی برای اینکه وب‌سایت شما در جایگاه بالایی در صفحه جستجوی جستجوگرها قرار بگیرد. به مجموعه این تکنیک‌ها بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو گفته می شود. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به کلمات کلیدی و یا عناوین صفحات اشاره کرد.

آیا فرم اشتراک خبرنامه در نقطه مناسب در وب سایت قرار دارد؟

از آنجا که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های اطلاع رسانی و بازاریابی دیجیتال است. سعی کنید که لیست مشترکین خود را در وب سایت از طریق فرم اشتراک در خبرنامه تکمیل نمایید و اگر بتوانید سیاست گروه بندی مخطابین خود را بر اساس این فرم اشتراک خبرنامه تقویت کنید ایده آل خواهد بود.

آیا ابزار اندازه گیری و ارزیابی رفتار مخاطبین دارید؟

در پایان راهی به منظور ارزیابی رفتار مخاطبین و نحوه واکنش به بخش‌های مختلف وب سایت خود در نظر بگیرید. یکی از متداول ترین این ابزارها استفاده از گوگل آنالیتیکس هست، هرچند که ابزارهای خیلی خیلی بهتری نیز وجود دارد.

شرکت سپیدان همراه مطمین وب سایت شما
بهترین و بروزترین خدمات طراحی سایت را در کنار کارشناسان متخصص و پرحوصله سپیدان تجربه کنید.برای سفارش طراحی سایت همین حالا اقدام کنید.

دیدگاه‌ها

عاااااااالی..... واقعا لازم داشتم این آخه تازه سایت راه انداختم
ممنون از شما

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.